Przejrzyj wiadomości  
Cytat
Aby długo i szczęśliwie żyć, oddychaj przez nos i miej zamknięte usta. Żydowska maksyma
Strona startowa zielonka Kolega ... Szkocja     Witamy

To sie z głowie nie mieści



Mirianka - 2006-04-19 12:35
To sie z głowie nie mieści
  Mam ich dość :baba: Kolejny fantastyczny pomysł rządu??zabrac dopłaty do Państwowych uczelni!:mad: czytaj: podwyżka płatności za studia,gł.zaoczne i wieczorowe,czyli spoory procent obecnie uczących się:mad: juz teraz dla mnie te 300zł za miesiać na uczelni to dużo nie mówiąc co sie zacznie od pazdziernika:mad: tak,dopłaty nowe dla uczelni katolickich sa,ale trzeba zabrac swieckim!:mad:
jestem zła-to mało powiedziane :baba:




Belcia - 2006-04-19 12:38
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  wlasnie przeczytalam...i sie zalamalam.
Dopiero co byla podwyzka u mnie a tu teraz:( :(



sylwia.gda - 2006-04-19 12:41
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Tak Mirianuś, czytalam:( mnie zostal jeszcze tylko rok, ale co maja powiedziec mlodzi ludzie na starcie studiow...



Syringa - 2006-04-19 12:42
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Co za beznadzieja... Mnie to w prawdzie nie dotyczy, ale to nie zmienia faktu, że ten rząd co raz bardziej się pogrąża... Co za idiotyzm...!!! :baba: Rany! Czego oni jeszcze nie wymyślą??? :mad:

Siostra, nie denerwuj się proszę :cmok: :glasiu:




Impersona - 2006-04-19 12:43
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  :eek::eek::eek: Coooo? Tylko nie to!!! Kurcze, a babcia mowila "Elunia, idz na ta uczelnie ojca rydzyka do Torunia, tam dziennikarstwa ucza"... no i kurcze mialabym przywileje...a teraz plac kobieto za nauke na Uniwerku... buuu
A tak powaznie to zastanawiam sie odkad pan jeden z klonow zostal prezydentem, ile jeszcze jego pomyslow trzeba, zeby znalazl sie ktos madry i zdolny do poswiecen i go zabil... Mam nadzieje, ze ten jego pomysl nie przejdzie, bo wielu z moich znajomych studentow zeby utrzymac sie na studiach ciezko pracuje na 2 etaty i i tak ledwo oplaca studia i jeszcze oplaca mieszkanie...



wiolafrytka - 2006-04-19 12:47
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  :eeek: nie wiedziałam... dowiedziałam sie własnie z tego watku.. wkurzona i niezle zaskoczona. Ale mozna sie bylo spodziewac w koncu wszytsko idie ku gorszemu i ciekawe co jeszcze wymysla :confused: No comment:(



Belcia - 2006-04-19 12:47
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  najlepiej to zaplacic calosc od razu i niech dadza ludziom swiety spokoj!!!
mnie tez zostal jeszcze rok cale szczescie!!!!

to wspolczuje tym wszystkim ktorzy chca sie uczyc a nie beda mogli za wzgledu na wysokosc czesnego!!!:mad: :mad:

boze w jakim kraju my zyjemy!!!!
2/3 studentow to wlasnie studenci zaoczni.:eek: :eek:



Mirianka - 2006-04-19 13:01
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  no ja własnie jestem na drugim:( i tak płące mało bo jeszcze mi dają duze stypendium socjalne bo to mała uczelnia ale tak samo w tym roku juz była jedna podwyżka :( "Kleryk wyniesiony,zwykły człowiek pognębiony":( 40 mln na Światynie Opatrzności to było,ale najłatwiej to zamknąć drogę biedniejszym na rozwój i możliwosci lepszego zycia :mad:
Siostra staram sie :*
Impersona dokładnie :ehem:



patrycjaaP - 2006-04-19 13:13
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Mirianka Mam ich dość :baba: Kolejny fantastyczny pomysł rządu??zabrac dopłaty do Państwowych uczelni!:mad: czytaj: podwyżka płatności za studia,gł.zaoczne i wieczorowe,czyli spoory procent obecnie uczących się:mad: juz teraz dla mnie te 300zł za miesiać na uczelni to dużo nie mówiąc co sie zacznie od pazdziernika:mad: tak,dopłaty nowe dla uczelni katolickich sa,ale trzeba zabrac swieckim!:mad:
jestem zła-to mało powiedziane :baba:
Sami są już postudiach, na opłacanie studii dzieciom ich stać, to czemu nie? grrr... złodzieje!



Cherie - 2006-04-19 13:25
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  W UK tez wprowadzili podobna ustawe. Koncze college, mialam w planie isc na uniwersytet brytyjski, ale szanowny premier wprowadzil od tego roku wysokie (jak na moja polska kieszen) oplaty za wszystkie studia. A dla mnie te koszta maja wymiar kolosalny i o studiach w UK moge sobie chyba juz tylko pomarzyc :cry:
A jak jeszcze w PL im sie ubzdura, to juz nawet na polskie uczelnie mnie nie bedzie stac.



rachela - 2006-04-19 14:14
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Hm... No dobra.

To kto ze mną spyla do Norwegii? :sol:



Justin_14 - 2006-04-19 14:34
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  uważam za przesadę dla uczelni katolickich- a co mają powiedzieć osoby, które nie studiuja na takich uczelniach bo mają inne wyznanie? Poza tym nie można tak postąpić- dlaczego katolicy są w naszym kraju faworyzowani?



Kancia - 2006-04-19 15:14
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  dlatego, ze zyjemy w chorym kraju:mad: Kasa na "swiatynie" jest, kasa dla uczelni katolickich jest, kasa na p rodukowanie niechcianych dzieci tez jest (czyt. becikowe) :baba:
za to nie ma kasy na słuzbe zdrowia, nie ma kasy na zwykła naukę, nie ma kasy dla ludzi, ktorzy oddaliby wszystko zeby tylko móc miec dziecko (czyt. in vitro) :mad: Tylko sie powiesic.:mur:



stokrotka_to_ja - 2006-04-19 15:24
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Niech by ich już szlag trafił.......prosze :( Ma ktoś linka do tego tematu?



Jadeitea - 2006-04-19 15:30
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Cherie W UK tez wprowadzili podobna ustawe. Koncze college, mialam w planie isc na uniwersytet brytyjski, ale szanowny premier wprowadzil od tego roku wysokie (jak na moja polska kieszen) oplaty za wszystkie studia. A dla mnie te koszta maja wymiar kolosalny i o studiach w UK moge sobie chyba juz tylko pomarzyc :cry:
A jak jeszcze w PL im sie ubzdura, to juz nawet na polskie uczelnie mnie nie bedzie stac.
Mnie się wydawało, że np. w Szkocji nie ma opłat za studia, bo sama chciałam zdawać... Ale może mi się wydawało.

Co nie zmienia faktu, że i tak najszybciej jak się da emigruję albo przeprowadzam zamach stanu.:cool: Mogę liczyć na was, jeśli wyślą za mną list gończy?;)



stokrotka_to_ja - 2006-04-19 15:31
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Na mnie jak najbardziej,moge Ci nawet pomóc :sol:



ahinsa - 2006-04-19 15:37
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Justin_14 uważam za przesadę dla uczelni katolickich- a co mają powiedzieć osoby, które nie studiuja na takich uczelniach bo mają inne wyznanie? Poza tym nie można tak postąpić- dlaczego katolicy są w naszym kraju faworyzowani? Słyszałam ostatnio wypowiedź psycholożki - absolwentki KULu. Sama jestem na 3cim roku psychologii wiec co nieco sie na temacie znam. Ta kobieta takie bzdury wygadywała, że hej :eek: Katolicka psychologia to prawie... katecheza :cool:

Jestem szczesliwa, od pazdziernika juz mialam jedna podwyzke... teraz druga? Moze ja se dziekanke wezme najlepiej...
Ciekawostka dodatkowa: ktos cos spartolil w papierach (przez przypadek...:rolleyes:) i w tym roku nikt ze stara maturą nie może zdawac na żaden kierunek na UG. Bo nie ma szans. Zegnaj moja slawistyko...



króliczek - 2006-04-19 15:48
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  niedługo czeka nas państwo debilizmu i nieuków, niech dalej wprowadzają dopłaty :/



et-ka - 2006-04-19 15:59
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  nie wiedziałam i nie czytałam. musze poszukać linka do tego artykułu, bo az się we mnie wszystko wzburzyło. mimo że studiuję dziennie i mnie to nie dotyczy. ale brak mi słów!



YenneferD - 2006-04-20 00:15
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  :gun:

Nie dość, że chcą z Polski zrobić klecholand, to jeszcze ciemnogród :mur: :baba:

Po prostu dobija mnie to :baba:



seemore - 2006-04-20 06:04
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  A pozniej się martwią, że tyle młodych ludzi zaraz po studiach wyjezdza za granice. Sami robią wszystko aby nie tyle zachęcić ich do tego, co nie pozostawić innego wyjścia studentom.



ank@ - 2006-04-20 07:00
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Boże co za poroniony kraj!!!!!!!!! Ja mam juz studia za sobą, ale wielu przyjaciół jeszcze nie, zresztą...co to za pomysły????????
Wszyscy normalnie myslący powinniśmy się zrzec obywatelstwa w Kaczorogrodzie - Klecholandzie i wyjechać. A na resztę zrzucić bombę atomową!



nebraska - 2006-04-20 07:23
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Zrozumcie, im to jest na rękę!!

Kto na nich głosował? W większości ludzie niewykształceni, którym łatwo wcisnąć ciemnote. Nie ma co ukrywać, że naród polski do najmądrzejszych nie należy, więc teraz czas ograniczyć tych wszystkich, którzy mogą w przyszłości im zagrozić samodzielnym myśleniem.



olka_222 - 2006-04-20 07:46
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  niech ta grypa ptasia przyjdzie i kaczki powybija :>



pkawecka - 2006-04-20 08:47
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  na pewno swoją wypowiedzią nie zjednam sobie przyjaciół wśród studentów, ale muszę to napisać.
nie bardzo rozumiem wasze wzburzenie. dziewczyny, od wielu lat mówi się o tym, że studia będą płatne. do tej pory nikt tego nie wprowadzał, bo obawiał się m.in. utraty elektoratu studentów i ich rodziców, czyli dość duzej grupy wyborców.
nie ważne czy katolicki uniwersytet czy świecki wszędzie na świecie studia są płatne! takie są realia i taka jest konieczność. tak samo jak dopłaca się do słuzby zdrowia. my jesteśmy przyzwyczajeni do socjalistycznego sposobu myślenia, gdzie wszystko było wspólne i za darmo. tylko jak wtedy funkcjonowała gospodarka?
a poza tym krzyczycie o ciemnogrodzie. spójrzcie na to z tej strony.
poziom wiedzy uczniów szkół średnich tak drastycznie spadł w ostatnich latach, że na dobrą sprawę kryteria przy naborze na studia spełnia co piętnasty kandydat. co roku trzeba progi punktowe obniżać, żeby w ogóle skompletować rok, bo inaczej na roku byłoby kilka osób. tym samym poziom wiedzy po studiach jest co rok niższy. i tak studia kończą ludzi którzy jeszcze kilkanaście lat temu nie dostaliby się na nie. tym samym na rynek pracy wkracza kupa niedouczonych magistrów, którzy tylko zabierają miejsca pracy tym, którzy są naprawdę wyedukowani.
może jak studia będą płatne to ludzie będą trochę szanować własne pieniądze i rzeczywiście zaczną sie uczyć.
pozdrawiam.



Mirianka - 2006-04-20 08:54
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Pkawecka ja to widze inaczej...Wielu moich znajomych naprawde charuje by sie wyrwac ze wsi,skończyc studia i miec inną drogę zycia nie tylko roboty rolne i kasa na warzywniaku,jak mają się wybić,cos zmienic bez studiów??nie mówie o jakich lanserach co nic nie robią na studiach a potem szczycą sie magistrem-takich zawsze będzie stac na studia,uwierz mi i tak nadal będzie mnóstwo niedouczonych magistrów:/ a normalnym ludziom bedzie baardzo ciężko opłacic to wszystko,przeciez nikt ich nie poratuje i jak sami nie zarobią to nie będą mieli.A kler ma teraz bardzp duzo dodatkowych pieniędzy dla siebie.Ja tu ani sprawiedliwosci ani nic nie widze.



ank@ - 2006-04-20 09:02
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez pkawecka na pewno swoją wypowiedzią nie zjednam sobie przyjaciół wśród studentów, ale muszę to napisać.
nie bardzo rozumiem wasze wzburzenie. dziewczyny, od wielu lat mówi się o tym, że studia będą płatne. do tej pory nikt tego nie wprowadzał, bo obawiał się m.in. utraty elektoratu studentów i ich rodziców, czyli dość duzej grupy wyborców.
nie ważne czy katolicki uniwersytet czy świecki wszędzie na świecie studia są płatne! takie są realia i taka jest konieczność. tak samo jak dopłaca się do słuzby zdrowia. my jesteśmy przyzwyczajeni do socjalistycznego sposobu myślenia, gdzie wszystko było wspólne i za darmo. tylko jak wtedy funkcjonowała gospodarka?
a poza tym krzyczycie o ciemnogrodzie. spójrzcie na to z tej strony.
poziom wiedzy uczniów szkół średnich tak drastycznie spadł w ostatnich latach, że na dobrą sprawę kryteria przy naborze na studia spełnia co piętnasty kandydat. co roku trzeba progi punktowe obniżać, żeby w ogóle skompletować rok, bo inaczej na roku byłoby kilka osób. tym samym poziom wiedzy po studiach jest co rok niższy. i tak studia kończą ludzi którzy jeszcze kilkanaście lat temu nie dostaliby się na nie. tym samym na rynek pracy wkracza kupa niedouczonych magistrów, którzy tylko zabierają miejsca pracy tym, którzy są naprawdę wyedukowani.
może jak studia będą płatne to ludzie będą trochę szanować własne pieniądze i rzeczywiście zaczną sie uczyć.
pozdrawiam.
Ja osobiście skończyłam kolejno uczelnię prywatną a następnie państwową, i na bazie własnego doświadczenia muszę powiedzieć, że piszesz wierutne bzdury.
To prywatne studia nauczyły mnie myśleć, poszerzać horyzonty, obudziły ciekawośc świata i dały wiedzę, podczas gdy studia państwowe kazały kuć na pamięć wielkie księgi, koncentrowały się na poniżaniu studentów i wysysaniu z nich pieniędzy... Ludzie rezygnują z uczelni państowych na rzecz prywatnych bo wiedzą, że dostaną LEPSZĄ USŁUGĘ EDUKACYJNĄ, co więcej będą traktowani jak ludzie a nie jak stłoczone w małych salkach wielkie stado bydła...
Jeżeli natomiast porównujesz nasz kraj do zachodnich, do "świata" porównaj również stopę bezrobocia, system funkcjonowania kredytow studenckich i relację zarobków do cen...
Nie wiem czy masz dzieciaki, ale naprawde im nie życzę, aby któregoś dniazakończyły edukację na szkole sredniej, bo ani Ciebie ani ich nie będzie stać nawet na wzięcie kredytu.



haallka - 2006-04-20 09:54
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  ja juz po prostu nie mam slow... zenada, wstyd mi zaczyna byc ze Polka jestem, rzucilabym najchetniej jakas siarczysta wiazanke, ale co sie bede znizac;) do poziomu wladzy...



moee - 2006-04-20 11:01
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  ano.. nie miesci:nie: ja na szczescie studia mam juz za soba i wspolczuje Wam dziewczyny :przytul: Mnie to najgorzej wkurza to ze wszyscy oni wyksztalcili sie za darmo, a teraz kombinuja na czym sie da.. no ale kim mozna sterowac najlepiej jak nie prostym , niewyksztalconym ludem ? chca chyba doprowadzic do tego ze ludzi po prostu stac nie bedzie żeby dziecko wyslac na studia i wtedy łatwiej im bedzie rzadzic.. przeraza mnie to bo sama mam corke, ktora kiedys bede chciala wyslac na studia..zastaanwialam ostatnio sie na jedno jak to jest , pootwierali wejscia na studia bialorusina i dla nich miejca sie znajda i kasa na to( przeciez przecietnego bialorusina nie bedzie stac na oplacenie stancji, akademika i zycia w polce)rozumiem jeszcze wymiany studentow .. a Ludzie zmniejszych miejscowosci ktorych nie stac na to zeby wyslac swoje dziecko, ktore pragnie sie ksztalcic..ehh polska :(



pkawecka - 2006-04-20 11:42
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez ank@ Ja osobiście skończyłam kolejno uczelnię prywatną a następnie państwową, i na bazie własnego doświadczenia muszę powiedzieć, że piszesz wierutne bzdury.
To prywatne studia nauczyły mnie myśleć, poszerzać horyzonty, obudziły ciekawośc świata i dały wiedzę, podczas gdy studia państwowe kazały kuć na pamięć wielkie księgi, koncentrowały się na poniżaniu studentów i wysysaniu z nich pieniędzy... Ludzie rezygnują z uczelni państowych na rzecz prywatnych bo wiedzą, że dostaną LEPSZĄ USŁUGĘ EDUKACYJNĄ, co więcej będą traktowani jak ludzie a nie jak stłoczone w małych salkach wielkie stado bydła...
Jeżeli natomiast porównujesz nasz kraj do zachodnich, do "świata" porównaj również stopę bezrobocia, system funkcjonowania kredytow studenckich i relację zarobków do cen...
Nie wiem czy masz dzieciaki, ale naprawde im nie życzę, aby któregoś dniazakończyły edukację na szkole sredniej, bo ani Ciebie ani ich nie będzie stać nawet na wzięcie kredytu.
nie wiem dlaczego piszesz, że moja wypowiedź to bzdury skoro w ogóle sie do niej nie odniosłaś. ja nie mówiłam, które uczelnie są lepsze - prywatne czy państwowe, a twoja wypowiedź jest właśnie o tym.
ja mówiłam o tym jak wyglądają realia studiowania i sukcesywny spadek poziomu na uczelniach dlatego, że z powodu braku innych perspektyw na studia idzie każdy jak leci.
co do bezrobocia, relacji zarobków do cen i kredytów studencki to oczywiście masz rację, ale tak już wygląda naprawianie gospodarki - zawsze najpierw sięga sie do kieszeni podatnika. nie mówię, że tak jest dobrze po prostu tak jest.
a wiedząc, że gdy moje dzieci dorosną studia na 100% będą płatne, założyłam im fundusze inwestycyjne.
pozdrawiam.



pkawecka - 2006-04-20 11:56
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Mirianka Pkawecka ja to widze inaczej...Wielu moich znajomych naprawde charuje by sie wyrwac ze wsi,skończyc studia i miec inną drogę zycia nie tylko roboty rolne i kasa na warzywniaku,jak mają się wybić,cos zmienic bez studiów??nie mówie o jakich lanserach co nic nie robią na studiach a potem szczycą sie magistrem-takich zawsze będzie stac na studia,uwierz mi i tak nadal będzie mnóstwo niedouczonych magistrów:/ a normalnym ludziom bedzie baardzo ciężko opłacic to wszystko,przeciez nikt ich nie poratuje i jak sami nie zarobią to nie będą mieli.A kler ma teraz bardzp duzo dodatkowych pieniędzy dla siebie.Ja tu ani sprawiedliwosci ani nic nie widze. rozumiem. sama mam znajomych ze wsi, dla których studia były jedyną drogą do lepszego życia.
to jest dość skomplikowana sprawa a ja przedstawiłam tylko częściową jej perspektywę. jak zawsze w wypadkach gdy w gra wchodzą pieniądze i tego typu decyzje jest jakaś grupa poszkodowana. tym razem jedni innym drudzy. ja nie mówię, że to jest w porządku, ale tak jest.
nie popieram finansowania szkół katolickich kosztem świeckich czy w drugą stronę - jak wszyscy to wszyscy. ale uważam, ze studia powinny być płatne. tyle tylko, że człowiek powinien móc na te studia jakoś pieniądze zdobyć - zarobić, wziąć realny kredyt, żeby go spłacić potem albo żyć ze stupendium. tak jest na świecie. jakie są realia w naszym kraju, wiadomo.



Impersona - 2006-04-20 12:06
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Z tymi kredytami to nie do konca rozumiem. Na uczelni mojego męza jest tak, ze daja kredyt studencki, ktory splaca sie dopiero po chyba 2 latach od ukonczenia studiow, do tego jesli konczy sie studia z wyroznieniem to kredyt jest czesciowo lub calosciowo umorzony... wielu naszych znajomych studiuje w ten sposob. Co do funduszu inwestycyjnego, to ja synowi też zalozylam. Moze niekoniecznie na studia, bo mam nadzieje, ze na to mimo wszytsko bedzie mnie stac, ale zeby mial lepszy start w zyciu, zeby bylo go stac na mieszkanie itd.
Natomiast uwazam, ze pieniedzy nie powinno sie zabierac jednym studentom, zeby dac drugim. Akurat uczelnie katolickie to tez zwykle uczelnie i jak juz maja komus zabierac, to moze sobie by zabrali. Po co daja ludziom becikowe, zeby byl wiekszy przyrost, skoro te nowourodzone dzieci za kilka lat nie beda mialy w wiekszosci zadnych perspektyw... bedzie pewnie tak jak w Stanach, ze ludzie beda spac na ulicach w kartonach :(



moee - 2006-04-20 12:18
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Ja osobiscie jakbym miała sie cofnac to nigdy w zyciu bym nie wziela kredytu studenckiego :/ ktory teraz splacam co miesiac i za fajnie nie jest , jak doszedl kredyt mieszkaniowy..poza tym mysle ze jak np zrobia sie studia platne to i tak wiekszosc rodzin zyjac na przecietnej stopie nie bedzie stac , aby wyslac dziecko na studia.. my oki jestesmy mlode, odkladac bedziemy ilestam lat , a moze i kiedys bedzie inny standart zycia jak dzieci nam dorosna.. teraz mysle ze to nie jest dobry pomysl na platne studia.. tym bardziej ze polacy sa naprawde biednym narodem.. kto sie dostanie na studia platne?? mozliwe ze cymbaly ktorych rodzice maja szmal i ich na to bedzie stac.. a prawdziwi uzdolnieni z biedniejszych rodzin beda sobie mogli pomarzyc..oj obnizy nam sie ilosc wyksztalconych ludzi w polsce i to znacznie jak wprowadza calkowicie platne studia teraz..



Cherie - 2006-04-20 12:34
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Jadeitea Mnie się wydawało, że np. w Szkocji nie ma opłat za studia, bo sama chciałam zdawać... Ale może mi się wydawało.

Co nie zmienia faktu, że i tak najszybciej jak się da emigruję albo przeprowadzam zamach stanu.:cool: Mogę liczyć na was, jeśli wyślą za mną list gończy?;)
Tez slyszalam, ze podobno w Szkocji sa darmowe (choc mnie Szkocja nie interesuje) .Nowa ustawa wchodzi dopiero od nowego roku akademickiego, wiec to sie moze zmienic. Nie orientuje sie jeszcze dokladnie w temacie uniwersytetow, bo jestem na nizszym szczeblu na razie i musze skonczyc pierwsza szkole, ale ustawa przeszla wiec pewnie te kolosalne oplaty za studia wprowadza.



demetria - 2006-04-20 13:03
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  czego się własnie dowiedziałam? że uczelnie zawyżają dużo opłaty za studia zaoczne i wieczorowe tak wynika z kontroli NIk-u własnie w tej chwili w wiadomościach w radiu mówia o tym................. muszę poszukac czegoś w necie..........



Impersona - 2006-04-20 13:06
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  ja place 1700 za semstr na uczelni panstwowej. na pierwszym roku placilam jakos 1350, a na 3 roku jeszcze rok temu placilo sie tylko 1200, a tu nagle czytam , ze 1700 jednak bedzie dalej. Jak zrobia jeszcze podwyzki, to ja nie wiem jak za studia beda placic kolezanki, ktore zarabiaja 600 zl msc i oplacaja sobie jeszcze zycie, mieszkanie i studia :/



Mirianka - 2006-04-20 13:08
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Impersona ja place 1700 za semstr na uczelni panstwowej. na pierwszym roku placilam jakos 1350, a na 3 roku jeszcze rok temu placilo sie tylko 1200, a tu nagle czytam , ze 1700 jednak bedzie dalej. Jak zrobia jeszcze podwyzki, to ja nie wiem jak za studia beda placic kolezanki, ktore zarabiaja 600 zl msc i oplacaja sobie jeszcze zycie, mieszkanie i studia :/ no ja 1500zł,rok temu 1250:/ a w tym pewnie z 1700-1800zł;)



demetria - 2006-04-20 13:10
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  http://fakty.interia.pl/wiadomosci/news?inf=740403

w takim razie czemu jeszcze podnosi sie opłaty skoro i tak juz sa zawyżone?? czegoś chyba nie rozumiem :(

a za to ty jest o podwyżce na uczelniach łódzkich?? http://fakty.interia.pl/news?inf=739105



Mirianka - 2006-04-20 13:15
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez demetria http://fakty.interia.pl/wiadomosci/news?inf=740403

w takim razie czemu jeszcze podnosi sie opłaty skoro i tak juz sa zawyżone?? czegoś chyba nie rozumiem :(
bo na niektórych uczelniach student zaoczny to dojna krowa:( przynajmniej teraz podczas tej ustawy rządu wyjdzie na zewnątrz parę innych "brudów"...



Impersona - 2006-04-20 13:20
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  No nam np. o tyle utrudnili na 1 roku, ze dzienni mieli łacine, a my nie. I jak ktos chcial sie przenieść na 2 roku na dzienne, to nie mogl, bo nie mial łaciny, ewentualnie mogl robic łacine na tym naszym 1 roku, ale ją trzeba bylo dodatkowo opłacić. Ale powiem szczerze, ze niektorzy wykladowcy traktuja nas lepiej pod wzgledem "placicie-wymagacie". Sa i tacy, ktorzy nas olewaja, ale sa tacy, ktorzy np. przynosza nam wlasne ksiazki, bo wiedza, ze wiekszosc nie ma czasu isc do Biblioteki, bo pracuje, ida na reke, pozwlaja zdawac kolokwia do skutku... pod tym wzgledem mysle, ze mamy duzo lepiej od dziennych.



pkawecka - 2006-04-20 13:31
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  .



pkawecka - 2006-04-20 13:35
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez moee tym bardziej ze polacy sa naprawde biednym narodem.. kto sie dostanie na studia platne?? mozliwe ze cymbaly ktorych rodzice maja szmal i ich na to bedzie stac.. a prawdziwi uzdolnieni z biedniejszych rodzin beda sobie mogli pomarzyc... też prawda :(



Belcia - 2006-04-20 13:39
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  uczelnia sie utrzymuje ze studentow zaocznych.:(
Ja i moi znajomi gdy uj cos buduje to zawsze zartujemy ze i my tam mamy swoja cegielke.:D
tak naprawde to nie ma sie z czego smiac.To jest zalosne!!!!Od pazdziernika zeszlego roku mialam podwyzke i teraz za semestr place 1800.Co mam zrobic,place:( .To teraz bedzie 2000? :confused: :eek:
ale i tak zawsze musze zaplacic dodatkowo za legitymacje, indeks i inne rzeczy.
mogliby to w cene wliczyc przynajmniej i pojsc nam na reke.



Impersona - 2006-04-20 13:43
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Belcia uczelnia sie utrzymuje ze studentow zaocznych.:(
Ja i moi znajomi gdy uj cos buduje to zawsze zartujemy ze i my tam mamy swoja cegielke.:D
Moja kuzynka u nas na Akademi Ekonomicznej miala fajne stypendium, ale od tego miesiaca obcieli jej 60% "Bo uzcelnia ma klopoty finansowe, a buduje sie nowy budynek" ... tylko czemu z pieniedzy, ktore sa na stypendia, a z drugiej strony to taki paradoks , ze Akademia Ekonomiczna ma problemy finansowe... chyba tam najlepiej powinni umiec tymi finansami dysponowac :rolleyes:



Belcia - 2006-04-20 13:56
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Impersona Moja kuzynka u nas na Akademi Ekonomicznej miala fajne stypendium, ale od tego miesiaca obcieli jej 60% "Bo uzcelnia ma klopoty finansowe, a buduje sie nowy budynek" ... tylko czemu z pieniedzy, ktore sa na stypendia, a z drugiej strony to taki paradoks , ze Akademia Ekonomiczna ma problemy finansowe... chyba tam najlepiej powinni umiec tymi finansami dysponowac :rolleyes: okazuje sie ze najciemniej jest pod latarnia:cool:

60% :eek: boze to juz przesada.:eek:

U nas tez jeszcze rok temu najwyzsza stawka stypendialne to bylo 400 zl. Teraz 300.
w miedzy czasie wybudowalo sie audytorium maximum gdzie zwykly smiertelnik nie ma wstepu ( no chyba ze oplaci wczesniej sale a i tak nie zawsze bedzie miec gwarancje ze w owej sali odbedzie sie wyklad:cool: )W nastepnym roku pewnie bedzie jeszcze mniejsza kwota.A ci co maja najnizsza srednia dostana 100 zl?
ale dla studenta te 100 zl to i tak majatek;) :ehem:



Impersona - 2006-04-20 14:07
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Belciu...100zl??? Wow...u mnie stypendia zaczynaja sie najnizsze od sredniej 4.7 i dostaje sie z ataka srednia...uwaga, uwaga- 70 zl :cool: To chyba na tzw. waciki. Natomiast najwyzsze stypendium wynosi niewiele ponad 100 zl.
Kuzynka na AE miala bardzo fajne stypendium, bo 400 zl, ale teraz po tych cieciach ma jakos 240, co i tak jak dla mnie jest to bardzo wysokie stypendium, no ale ona jest zalamana i psioczy na uczelnie, bo to przeciez prawie 200 zl odebrane :rolleyes:



Kancia - 2006-04-20 14:25
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez moee ... tym bardziej ze polacy sa naprawde biednym narodem.. kto sie dostanie na studia platne?? mozliwe ze cymbaly ktorych rodzice maja szmal i ich na to bedzie stac.. a prawdziwi uzdolnieni z biedniejszych rodzin beda sobie mogli pomarzyc..oj obnizy nam sie ilosc wyksztalconych ludzi w polsce i to znacznie jak wprowadza calkowicie platne studia teraz.. no własnie :mad: masz kase, masz wszystko :baba:



Belcia - 2006-04-20 14:27
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  70 zl :eek: :eek: to ja moze juz nic nie bede mowic.

no ale kuzynce sie nie dziwie. Jakbym najpierw przez semestr dostawala 400 a w drugim nagle 200 to tez bym psioczyla :ehem: :baba:



aga21087 - 2006-04-20 19:28
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  eeehhhh na pomysły naszego rzadu to juz slów brak :mad:



Iwona31 - 2006-04-20 22:00
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez sylwia.gda Tak Mirianuś, czytalam:( mnie zostal jeszcze tylko rok, ale co maja powiedziec mlodzi ludzie na starcie studiow... Słyszalam, że dostaną po kieszeni zaoczni i wieczorowi, o dziennych nie wiem nic. Młodzi jak młodz, ale co z tymi, ktorzy sa po 30-stce i muszą podnosic kwalifikacje i mają dzieci? Takich ludzi jest kupa. Ja za zaoczne za jeden sem płacę 1700( a kserówki i książki i dojazdy?). Nie wyobrażam sobie!
Toż to złodziejstwo! Niech sobie odbiorą.
Im zależy chyba na tym, żeby jak najmniejsza częśc społecz. była wykształcona, bo "ciemniak" nie zajarzy o co im złodziejom biega i bedzie cicho siedział, a jak zajarzy to bedzie zbyt poźno na reakcję..... Q!



Iwona31 - 2006-04-20 22:05
Dot.: To sie z głowie nie mieści
  Cytat:
Napisane przez Impersona No nam np. o tyle utrudnili na 1 roku, ze dzienni mieli łacine, a my nie. I jak ktos chcial sie przenieść na 2 roku na dzienne, to nie mogl, bo nie mial łaciny, ewentualnie mogl robic łacine na tym naszym 1 roku, ale ją trzeba bylo dodatkowo opłacić. Ale powiem szczerze, ze niektorzy wykladowcy traktuja nas lepiej pod wzgledem "placicie-wymagacie". Sa i tacy, ktorzy nas olewaja, ale sa tacy, ktorzy np. przynosza nam wlasne ksiazki, bo wiedza, ze wiekszosc nie ma czasu isc do Biblioteki, bo pracuje, ida na reke, pozwlaja zdawac kolokwia do skutku... pod tym wzgledem mysle, ze mamy duzo lepiej od dziennych. U mnie na AP jest identycznie. Zaoczni maja niepisane przywileje, ale trudno się temu dziwic. Wywalamy grube pieniądze, często kosztem dzieci, wiec nie powinniśmy w niczym miec skrupułów. nawet, jeżeli chodzi o zaliczenia do skutku.

Ja uczę się nocami, bo pracuję i moje pociechy już są w szkole podst., więc też nie mogę zostawic Ich samym sobie..... .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mojaszuflada.htw.pl
  • comp
    Cytat

    Jak pchły skaczą myśli z człowieka na człowieka. Ale nie każdego gryzą. Stanisław Jerzy Lec (pierw. de Tusch - Letz, 1909-1966)
    Filozofia to dynamit do rozsadzania empirii. Henryk Elzenberg
    Dobre przy lepszym tanieje. Przysłowie ludowe
    Jak długo istnieje życie, tak długo istnieć będą nadzieje. Teokryt
    Deum sequere - idź za wezwaniem Boga; podążaj za Bogiem. Cyceron

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com